Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson talade idag på Dansk Folkepartis årsmöte i Herning, där temat var upplösningen av den röda och blå blockpolitiken i Danmark. Jimmie Åkesson levererade ett träffsäkert tal, där han sätter fingret på problemet med våra svenska politiker, men mellan raderna framträder även pressen kring att hela tiden vara ”det maskformiga bihanget” som ingen vill kännas vid.

-”Tack för att ni får mig att känna det som att jag är bland vänner. När jag är i Sverige så borde jag vara bland vänner, men så känns det inte alltid. Jag borde vara hemma i Sverige och förhandla om hur vi ska regera landet, men det är jag inte.

Sverige är flera år efter dansk politik och hela debattklimatet i Sverige är extremt. Sverige är extremt, men det är bara Sverigedemokraterna som blir kallade för högerextrema. Jag är färdig med att lyssna på politiska motståndare som inte kan argumentera med fakta och endast kan kalla Sverigedemokraterna för massor av fula saker. Blickar vi ut över Europa ser vi att Sverigedemokraterna inte är extrema – det är de gamla partierna och deras politik som är extrema.

Socialdemokraterna och Moderaterna i Sverige har inte förstått att den traditionella uppdelningen i höger och vänster i förhållande till exempelvis skattelättnader har kommit i skymundan – nu är det invandringen som är det överskuggande problemet. De gamla partierna fortsätter leva efter hur politiken såg ut i forna dagar, då det var höger och vänster, men det existerar inte längre. Det är helt andra problem vi ska lösa idag. Ju snabbare de andra partierna förstår det, ju snabbare kan vi undgå politiskt kaos i Sverige.

Vid söndagens val fick Sverigedemokraterna mer än en miljon väljare bakom sig, det borde vara tillräckligt för de övriga politikerna att lägga ned sitt motstånd och tala politik med Sverigedemokraterna. Inget av de gamla partierna har vunnit valet. Det är Sverigedemokraterna som har gått framåt och det borde de hörsamma. Vi är redo att förhandla med alla och samarbeta med alla om vi får igen något.”

——————————–

Medan sjuklövern ser kaos, tycker jag att det är väldigt enkelt – vill ni regera landet så sätt er vid förhandlingsbordet med SD. Bevisa för svenska folket att ni innehar den position som ni har för att ni brinner för politik, för att förändra landet till det bättre samt sätter medborgarna i främsta rummet!

Nuvarande agerande medför bara att politikerföraktet växer ännu mer ute i stugorna eftersom det mest framstår som att man är ute efter makt och pengar! Som Åkesson säger är det inget av de gamla partierna som har vunnit valet – således är det dags att agera vuxet, bita i det sura äpplet och ta sitt förbannade ansvar för landet och folket!

DF.jpg

Annonser

10 reaktioner till “Jimmie Åkessons tal på Dansk Folkepartis årsmöte visar att man är redo att ta det ansvar som sjuklövern skyggar för!

1. Noterar att ingen än så länge krävt Jimmies avgång.Valresultatet var väl en överraskning för de flesta med tanke på opinionsundersökningar.Jag tippade ju 25-30 procent.

Gilla

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s